Regulamin usług - Gmina Miasto Oświęcim
Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
zatwierdzony na mocy uchwały Rady Miasta Oświęcim nr XXXVI/599/21 z dnia 23 czerwca 2021 r.
Podstawa prawna: art. 18 ust. 2 pkt 15
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020
poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001
r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków
(tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2028).
Z dniem wejścia w życie wyżej wymienionej uchwały traci moc uchwała Nr LIV/1033/18 Rady Miasta Oświęcim z dnia 16 września 2018 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania
ścieków obowiązującego na terenie Gminy Miasta Oświęcim.
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1
- Niniejszy regulamin dotyczy dostarczania wody i odprowadzania
ścieków na terenie Gminy Miasto Oświęcim.
- Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług.
§ 2
Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o ustawie, rozumie się przez to
ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 2028). Pozostałe pojęcia użyte w regulaminie mają znaczenie wskazane
w ustawie.
§ 3
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne prowadzi swoją działalność
w oparciu o zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę
lub zbiorowego odprowadzania ścieków.
Rozdział 2
Minimalny poziom usług
świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie
dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Oddział 1
Prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego
§ 4
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków ma obowiązek:
- zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych do:
- realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim
ciśnieniem, zgodnym w szczególności z przepisami wydanymi na podstawie
art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj.
Dz. U. z 2017 r. poz. 1332, poz. 1529 oraz Dz. U. z 2018 r., poz. 12),
- dostaw wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny,
- zapewnić należytą jakość dostarczanej wody odpowiadającą wymaganiom
określonym w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 13
ustawy,
- dostarczać odbiorcy usług wodę z sieci wodociągowej na podstawie
pisemnej umowy, o treści ustalonej według zasad określonych przepisami
obowiązującego prawa, w szczególności ustawą i niniejszym regulaminem,
- odbierać od odbiorcy usług ścieki na podstawie pisemnej umowy
o treści ustalonej według zasad określonych przepisami obowiązującego
prawa, w szczególności ustawą i niniejszym regulaminem,
- wydawać warunki techniczne niezbędne do podłączenia do sieci oraz uzgadniać przedłożoną przez inwestora dokumentację techniczną,
- instalować i utrzymywać (na swój koszt) u odbiorcy usług wodomierz główny,
- prowadzić regularną wewnętrzną kontrolę jakości dostarczanej wody,
- prowadzić regularną kontrolę urządzeń wodociągowych
i kanalizacyjnych posiadanych przez przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne,
- zapewniać należyte warunki odbioru ścieków oraz zapewnić jakość
oczyszczonych i odprowadzanych ścieków, w szczególności poprzez
regularne prowadzenie kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków,
w tym ścieków przemysłowych, oraz przestrzegania warunków wprowadzania
ścieków do urządzeń kanalizacyjnych,
- dokonywać napraw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przyłączy będących w jego posiadaniu,
- zapewniać budowę oraz modernizację urządzeń wodociągowych
i kanalizacyjnych w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju
i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych
będących w jego posiadaniu i posiadanych środków finansowych,
- informować o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi w formie i trybie określonym przepisami ustawy,
- na pisemny wniosek odbiorcy usług zlecić wykonanie ekspertyzy
wodomierza głównego przez Okręgowy Urząd Miar w celu sprawdzenia
prawidłowości wskazań i w przypadku stwierdzenia przez ten Urząd jego
wadliwego działania, ponieść koszty ekspertyzy i wymiany.
§ 5
W zakresie dostarczania wody i odbioru ścieków przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo:
- wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego odbiorcy usług w celach określonych w art. 7 ustawy,
- przeprowadzania kontroli prawidłowości realizacji robót zgodnie z warunkami przyłączania do sieci,
- przeprowadzania kontroli technicznego stanu przyłącza w czasie jego użytkowania,
- wymagać przed ostatecznym uruchomieniem przyłącza przedstawienia
przez inwestora dokumentów stwierdzających wykonanie nowego obiektu
zgodnie z przepisami prawa budowlanego i sanitarnego.
Oddział 2
Prawa i obowiązki odbiorcy usług
§ 6
Odbiorca usług ma obowiązek:
- korzystać z instalacji wodociągowej w sposób uniemożliwiający
występowanie zakłóceń w funkcjonowaniu sieci, a w szczególności
eliminować możliwości wystąpienia skażenia wody w sieci, w tym wskutek
cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej lub powrotu ciepłej wody
z instalacji centralnego ogrzewania, jak również utrzymywać urządzenia
będące w jego posiadaniu w należytym stanie,
- korzystać z instalacji kanalizacyjnej w sposób uniemożliwiający
występowanie zakłóceń w funkcjonowaniu sieci oraz nie wprowadzać do
urządzeń kanalizacyjnych odpadów i substancji wskazanych w art. 9 ust. 2
ustawy, a w przypadku dostarczania ścieków przemysłowych spełniać
warunki wskazane w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11
ustawy;
- umożliwiać realizację uprawnień przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, o których mowa w art. 7 ustawy;
- prawidłowo utrzymywać i zabezpieczać wodomierz główny (łącznie
z pomieszczeniem przewidzianym do lokalizacji wodomierza głównego),
pozostałe wodomierze oraz urządzenie pomiarowe, a także zapewnić łatwy
dostęp do tych przyrządów;
- niezwłocznie zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
o uszkodzeniu i zaborze wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego,
w tym o uszkodzeniu i zaborze plomb;
- zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o planowanych
zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ
na działanie sieci oraz ilość pobieranej wody i odprowadzanych ścieków,
a także przeznaczenie wody;
- powstrzymywać się od dokonywania jakichkolwiek czynności mogących
mieć wpływ na zmianę stanu technicznego urządzeń i przyłączy
wodociągowych lub kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego, bez uzgodnienia tego z tym
przedsiębiorstwem, w tym nasadzeń drzew i krzewów oraz zabudowy w pasie
terenu, w którym zlokalizowana jest sieć wodociągowa lub kanalizacyjna;
- zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o posiadanych
własnych ujęciach wody w celu umożliwienia prawidłowego obliczenia
należności z tytułu odprowadzania ścieków;
- pokryć koszty ponownego wykonania czynności przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego w przypadku braku możliwości wykonania
uprawnień wymienionych w pkt. 3 z winy odbiorcy usług, gdy poprzedni
termin został uzgodniony z odbiorcą usług;
- pokryć koszty wykonanej na zlecenie odbiorcy usługi ekspertyzy
wodomierza głównego w przypadku, gdy wykonana ekspertyza potwierdziła
jego prawidłowe działanie.
§ 7
Odbiorca usług ma prawo do:
- odbierania wody o odpowiednim ciśnieniu i jakości;
- nieprzerwanego odprowadzania ścieków;
- bezpłatnego korzystania z zastępczych punktów poboru wody w przypadku przerw w dostawie wody, wskazanych w Rozdziale 8;
- zgłaszania przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu reklamacji, o których mowa w Rozdziale 9.
Rozdział 3
Warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 8
- Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie
pisemnej umowy między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym
a odbiorcą usług.
- Podpisanie umowy z odbiorcą usług następuje po złożeniu przez niego
wniosku o zawarcie umowy. Umowa z osobami korzystającymi z lokali
w budynku wielolokalowym zawierana jest na pisemny wniosek właściciela
lub zarządcy budynku wielolokalowego.
- Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia w swojej
siedzibie i na stronie internetowej wzór wniosku o zawarcie umowy.
- Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia
zainteresowanym podmiotom informacje o szczegółowych warunkach
zawierania umów, w tym o konieczności przedstawienia przez odbiorców
usług dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie
i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.
- Umowa, o której mowa w ust. 1, może zostać zawarta w lokalu
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego lub poza nim. W przypadku
zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, odbiorcy usług będącemu
konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od takiej umowy w terminach
i zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 683).
Rozdział 4
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 9
- Podstawę rozliczeń wynikających z umowy o dostarczanie wody
i odprowadzanie ścieków stanowi aktualna taryfa przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego, określająca ceny i stawki opłat za zbiorowe
zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, a także ilość
wody dostarczonej do nieruchomości i odpowiednio ilość odprowadzonych
ścieków określona zgodnie z art. 27 ustawy.
- W razie braku wodomierza głównego ilość wody dostarczonej do
nieruchomości ustala się w oparciu o przeciętne normy zużycia wody,
określone w przepisach wykonawczych do art. 27 ust. 3 ustawy. W razie
braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzonych ścieków ustala się na
podstawie umowy, o której mowa w § 8 ust. 1, jako równą ilości wody
pobranej lub określonej w umowie.
- Okresy rozliczeniowe obowiązujące odbiorców usług są określone w umowie.
- Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę lub odprowadzone
ścieki w terminie określonym w fakturze, który nie może być krótszy niż
14 dni od daty jej wysłania lub dostarczenia w inny sposób.
Rozdział 5
Warunki przyłączania do sieci
§ 10
- Wydanie warunków przyłączenia do sieci następuje na podstawie pisemnego wniosku składanego przez podmiot ubiegający się o przyłączenie.
- Wniosek o wydanie warunków przyłączenia, poza informacjami o których mowa w art. 19a ust. 4 ustawy, może zawierać:
- numer telefonu,
- adres poczty elektronicznej,
- wskazanie rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
- wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody lub odprowadzenia ścieków,
- w przypadku wystąpienia w imieniu podmiotu ubiegającego się o przyłączenie przez pełnomocnika - pisemne upoważnienie wnioskodawcy dla pełnomocnika.
§ 10a
Celem złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci osoba ubiegająca się o przyłączenie może skorzystać z wzorów wniosków i oświadczeń dostępnych w siedzibie oraz na stronie internetowej przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
§ 10b
Po złożeniu wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci i pisemnym potwierdzeniu daty jego złożenia, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje kwalifikacji terminu jego rozpoznania i wydaje warunki bądź odmawia ich wydania w terminach określonych w ustawie.
§ 10c
W przypadku stwierdzenia przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, że złożony wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci nie zawiera co najmniej wszystkich informacji, o których mowa w art 19a ust.4 ustawy, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne informuje pisemnie podmiot ubiegający się o przyłączenie o zakresie i terminie uzupełnienia wniosku.
§ 10d
Warunki, o których mowa w § 10 ust. 1, określają, co najmniej:
- miejsce i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci,
- maksymalną ilość wody dostarczonej do nieruchomości,
- maksymalną ilość ścieków odprowadzanych z nieruchomości, ich rodzaj,
- okres ważności,
- załącznik graficzny.
§ 10e
W przypadku odmowy wydania warunków przyłączenia do sieci informacja ta przekazywana jest podmiotowi ubiegającemu się o przyłączenie w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem, w terminie określonym w ustawie.
Rozdział 6
Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 11
- Dostępność usług wodociągowo-kanalizacyjnych jest uzależniona od:
- istnienia urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego,
- możliwości technicznych urządzeń przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wynikających z technologii dostarczania wody i odprowadzania ścieków, przez co rozumie się faktyczne możliwości pozyskania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wody nadającej się do spożycia przez ludzi (wydajność stacji uzdatniania wody) lub jej dostawy, jak również możliwości odbioru i oczyszczania ścieków (wydajność oczyszczalni),
- możliwości zachowania minimalnego poziomu świadczonych usług dla wcześniej podłączonych odbiorców,
- posiadania tytułu prawnego do urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.
- Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wydaje "Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej", o ile spełnione są przesłanki określone w ust. 1.
§ 12 (uchylony)
Rozdział 7
Sposób dokonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odbioru wykonanego przyłącza
§ 13 (uchylony)
§ 13a
-
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi warunkami przyłączenia. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo odmówić przyłączenia nieruchomości do sieci, jeśli przyłącze zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia do sieci.
- Określony w warunkach przyłączenia odbiór końcowy, a także ewentualne próby i odbiory częściowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron na podstawie pisemnego zgłoszenia próby/odbioru, złożonego w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem przed przystąpieniem do planowanych prac.
- Odbioru przyłącza dokonuje się przed zasypaniem przyłącza. Odbiór prac ulegających częściowemu zakryciu (zasypaniu) podmiot przyłączany jest zobowiązany zgłaszać przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu przed zakryciem (zasypaniem).
- Przed zasypaniem podmiot przyłączany wykonuje inwentaryzację zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Po dokonaniu pozytywnego odbioru technicznego i zawarciu umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków następuje montaż przyrządów pomiarowych.
Rozdział 8
Sposób postępowania w przypadku
niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej
wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 14
W przypadku niedotrzymania ciągłości świadczonych przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne usług oraz odpowiednich
parametrów dostarczanej przez nie wody, przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek:
- poinformować niezwłocznie odbiorców usług o takich przypadkach, na
swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty
sposób, w tym wskazać, o ile to możliwe, planowany termin przywrócenia
prawidłowego funkcjonowania sieci i odpowiednich parametrów dostarczanej
wody,
- zapewnienia odbiorcom usług zastępczych punktów poboru wody
w przypadku przerw w dostawie wody przekraczających 12 godzin oraz
poinformowania odbiorców usług o lokalizacji takich punktów, na swojej
stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób,
- o ile jest to możliwe, podjąć niezbędne działania celem przywrócenia
ciągłości świadczenia usług i odpowiednich parametrów dostarczanej
wody,
- poinformować odpowiednie gminne dyżurne służby, wskazując przewidywany czas przywrócenia ciągłości świadczonych usług.
§ 15
- O planowanych ograniczeniach w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne informuje odbiorców usług,
na swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty
sposób, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną przerwą
w świadczeniu usług.
- Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne informuje o zamiarze
odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, w sposób
opisany w ust. 1, odbiorców usług co najmniej 20 dni przed planowanym
terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego,
podając jednocześnie informacje o miejscach i sposobie udostępniania
zastępczych punktów poboru.
§ 16
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może zamknąć przyłącze
kanalizacyjne w przypadku, gdy jakość wprowadzanych do sieci ścieków nie
spełnia wymogów określonych w przepisach prawa, w szczególności
w ustawie i w wydanych do niej przepisach wykonawczych. Postanowienie to
nie narusza innych uprawnień przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego wynikających z ustawy.
Rozdział 9
Standardy obsługi odbiorców
usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji
dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody
i odprowadzaniu ścieków
§ 17
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do
wyznaczenia osoby lub osób odpowiedzialnych za obsługę odbiorców usług
oraz podmiotów ubiegających się o przyłączenie do sieci, w tym
informowanie ich o obowiązujących przepisach oraz wynikających z nich
prawach i obowiązkach, a także przyjmowania reklamacji, jak również
o szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności
przedstawiania dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie
i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.
§ 18
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia, aby informacje zawierające co najmniej:
- wskazanie komórki organizacyjnej upoważnionej do kontaktów
z odbiorcami usług oraz podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do
sieci oraz do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji,
- dane umożliwiające kontakt oraz
- godziny przyjmowania reklamacji oraz udzielania informacji,
były udostępnione w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz na jego stronie internetowej.
§ 19
Przedsiębiorstwo wodociągowo kanalizacyjne zapewnia, aby w jego
siedzibie lub na jego stronie internetowej udostępnione były
następujące:
- dokumenty w aktualnym brzmieniu:
- taryfa,
- niniejszy regulamin,
- tekst jednolity ustawy (w przypadku braku tekstu jednolitego - tekst ujednolicony) wraz z aktami wykonawczymi,
- informacje dotyczące:
- szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności
przedstawienia dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie
i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów,
- procedury reklamacyjnej,
- sposobu rozstrzygania, zgodnie z ustawą, spraw spornych w przedmiocie:
- odmowy zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
- odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, lub
odmowy przyłączenia do sieci nieruchomości, osobie ubiegającej się
o przyłączenie nieruchomości do sieci.
§ 20
- Odbiorcy usług oraz podmioty ubiegające się o przyłączenie do sieci
mają prawo wnoszenia do przedsiębiorcy wodociągowo-kanalizacyjnego
reklamacji dotyczących świadczonych przez nie usług, w tym
w szczególności wysokości opłat za takie usługi.
- Reklamacje powinny zawierać:
- imię i nazwisko albo oznaczenie podmiotu zgłaszającego reklamację,
- przedmiot reklamacji,
- uzasadnienie,
- informacje co do możliwości kontaktu z podmiotem zgłaszającym reklamację.
- Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do
powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwiania reklamacji
i sposobie rozstrzygania zgodnie z ustawą, spraw spornych w terminie 30
dni od daty jej wpływu w formie pisemnej, chyba że podmiot zgłaszający
reklamację wskaże inny sposób kontaktu.
Rozdział 10
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 21
- Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na mocy
umowy zawieranej przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
a Gminą Miasto Oświęcim.
- Prawo do pobierania wody na cele przeciwpożarowe z sieci
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego posiadają wyłącznie
jednostki straży pożarnej.
- Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem
miejsca i daty poboru określa pisemna informacja składana przez
komendanta straży pożarnej Gminie Miasto Oświęcim, która stanowi
podstawę do rozliczeń za pobraną wodę pomiędzy przedsiębiorstwem
wodociągowo-kanalizacyjnym a Gminą Miasto Oświęcim.