Należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta (w dni robocze od godz. 7:00 do 15:00), z mistrzem dyżurnym lub z dyżurką SUW Zasole.
Telefoniczny dyżur całodobowy pod numerami: (+48) 33 843-28-14, 843-28-77, 843-09-05, (+48) 697-771-737*
* - Prosimy dzwonić na ten numer w przypadku braku możliwości połączenia na pozostałe.
Wszelkie dane kontaktowe zamieszczone są pod linkiem poniżej:
Potwierdzoną kopię protokołu odbioru wykonanego przyłącza wodno-kanalizacyjnego można uzyskać na miejscu w Dziale Technicznym PWiK.
Warunkiem powyższego jest dostarczenie geodezji powykonawczej wykonanego przyłącza.
Usługa czyszczenia kanalizacji oparta jest na metodzie ciśnieniowo-hydrodynamicznej, czyli na zastosowaniu ody pod wysokim ciśnieniem. Udrożnienie wykonywane jest za pomocą specjalistycznego samochodu wyposażonego w pompę. Do pompy podłączony jest gumowy wąż, który wsuwa się do kanału - specjalna głowica znajdująca się na drugim jego końcu umożliwia skierowanie wąskiego strumienia wody pod wysokim ciśnieniem na ściany kanału. Pod wpływem wody zanieczyszczenia zalegające w kanale odrywają się od jego ścian i spływają do studni rewizyjnej lub do kanalizacji. Technika ta stosowana jest w przypadku zewnętrznych kolektorów, przyłączy, rurociągów w halach produkcyjnych, magazynach i piwnicach. Zastosowanie odpowiedniego rodzaju dyszy czyszczącej pozwala na oczyszczanie rur o średnicy od 75 do 500 mm.
Aby zlecić usługę należy zgłosić taką potrzebę do naszego Biura Obsługi Klienta lub wypełnić wniosek - zlecenie usługi na stronie internetowej.
W celu zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę pitną (ew. o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków) zapraszamy do Biura Obsługi Klienta w siedzibie naszego przedsiębiorstwa.
Dokumenty wymagane przy zawieraniu (lub zmianie warunków) umowy:
W celu rozwiązania umowy o zaopatrzenie w wodę pitną (ew. o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków) należy złożyć pisemny wniosek w tej sprawie (pismo lub e-mail). Rozwiązanie umowy następuje z zachowaniem okresu wypowiedzenia wskazanego w umowie lub w określonych przypadkach za porozumieniem stron.
W celu zmiany danych w umowie o zaopatrzenie w wodę pitną (ew. o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków) należy złożyć pisemny wniosek w tej sprawie (pismo lub e-mail). W niektórych przypadkach konieczne może być okazanie określonych dokumentów. (patrz: Jak zawrzeć lub rozwiązać umowę z PWiK?)
Klienci Internetowego Biura Obsługi Klienta mogą ponadto zmienić dane wysyłając zgłoszenie z poziomu IBOK.
Aby przeprowadzić montaż odlicznika wody zużywanej bezpowrotnie na terenie posesji należy:
1. Złożyć wypełniony formularz wniosku w siedzibie PWiK w Biurze Obsługi Klienta (budynek F). Wniosek dotyczy wydania warunków technicznych montażu dodatkowego wodomierza.
2. Na podstawie wydanych warunków technicznych możliwy będzie zakup (we własnym zakresie) wodomierza-odlicznika. Zalecany jest zakup wodomierza dostosowanego do systemu odczytów radiowych zastosowanego na obszarze działalności Spółki. Taki wodomierz można również zakupić w Dziale Dystrybucji PWiK.
3. Po zabudowie wodomierza-odlicznika na terenie posesji (zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi), inwestor winien zgłosić do PWiK fakt wykonania zestawu wodomierza w celu dokonania odbioru prac.
4. Podczas odbioru końcowego przedstawiciel PWiK sporządza protokół odbioru robót, dokonuje odczytu wodomierza głównego oraz plombuje zamontowany wodomierz-odlicznik.
5. Ostatnim krokiem jest podpisanie aneksu do umowy o zaopatrzenie w wodę i odbioru ścieków sanitarnych z terenu posesji. Powyższe należy zrealizować zgłaszając się w siedzibie Spółki w celu złożenia podpisu oraz odbioru jednego egzemplarza umowy.
Formularz wniosku związanego z montażem odlicznika można znaleźć pod linkiem poniżej.
Podstawę do wykonania badań próbki wody stanowi wypełniony i podpisany przez klienta formularz zlecenia na wykonanie badań (link do pobrania poniżej), który należy złożyć bezpośrednio lub przesłać do siedziby Laboratorium. Zlecenia przyjmowane są w godzinach pracy laboratorium tj. w dni powszednie w godz. 7:00-14:30.
Pobieranie próbek może być realizowane przez klienta lub przez próbkobiorców laboratorium. W pierwszym przypadku klient sam pobiera i dostarcza próbkę do laboratorium zgodnie wytycznymi dotyczącymi postępowania podczas pobierania i transportu próbek wody (do pobrania poniżej). Próbki takie są przyjmowanie wyłącznie w pojemnikach pobranych przez klienta w naszym laboratorium. W przypadku, kiedy klient musi przedłożyć wynik badań organom urzędowym, wymaga się aby próbka(i) do badania została(y) pobrana(e) przez certyfikowanego próbkobiorcę laboratorium. W takim przypadku koszty badań powiększone zostaną o koszty pobierania próbek i koszt ich transportu do laboratorium.
Próbki do badań są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00-13:00. Sprawozdania z badań można odebrać indywidualnie w siedzibie laboratorium albo zostają one wysłane wraz z fakturą na adres klienta.
Dokumenty/formularze związane z badaniami laboratoryjnymi można znaleźć pod linkiem poniżej.
Inwestorzy (osoby prawne lub fizyczne), którzy wybudowali z własnych środków sieci wodociągowe i/lub kanalizacyjne, mogą je przekazać odpłatnie do PWiK Sp. z o.o. w Oświęcimiu. Tryb i warunki odpłatnego przekazywania urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych na rzecz PWiK przez uprawnione podmioty, będące właścicielami urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych, wybudowanych z własnych środków i przyłączonych do systemu wodociągowo-kanalizacyjnego na terenie Gminy Miasto Oświęcim oraz Gminy Oświęcim określa regulamin, który został uchwalony przez Zarząd PWiK 14 czerwca 2016 r., a wszedł w życie 1 lipca 2016 r.
Do pobrania:
W celu zmiany danych lub usunięcia konta w eBOK należy wypełnić i dostarczyć do naszego Biura Obsługi Klienta wspomniany wyżej formularz zawierający zmienione dane lub zaznaczoną opcję usunięcia konta.
Regulamin Elektonicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK)
Wniosek o utworzenie (aktualizację/usunięcie) konta w eBOK
Usługa e-faktura pozwala naszym Klientom zrezygnować z otrzymywania faktur za wodę i ścieki w tradycyjnej, papierowej formie. Decydując się na otrzymywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej Klient otrzyma fakturę jako załącznik w formacie PDF do wiadomości e-mail na wskazany adres.
Aby włączyć wspomnianą usługę należy pobrać, wydrukować, wypełnić i odesłać do nas odpowiedni wniosek. Można także wypełnić wniosek elektroniczny na naszej stronie internetowej (w dziale: Internetowa Obsługa Klienta). Klienci, którzy posiadają już konto w naszym eBOK-u, mogą to zrobić najprościej - wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję w sekcji "Ustawienia i zgody" i przesłać w ten sposób do nas decyzję o włączeniu usługi.
Regulamin usługi i wnioski (elektroniczny i do druku) można znaleźć na naszej stronie internetowej w dziale "Dla klientów -> Internetowa Obsługa Klienta".
Istnieje możliwość zapoznania się z informacjami dotyczącymi lokalizacji sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej na terenie Miasta i Gminy Oświęcim. W tym celu należy:
1. Uruchomić link do portalu mapowego na stronie Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu - https://oswiecimski.webewid.pl/e-uslugi/portal-mapowy
2. Podczas pierwszego uruchomienia strony należy:
- poprzez narzędzie "Warstwy" - w lewym górnym rogu - zaznaczyć wiersz "Sieci uzbrojenia terenu"
- dodatkowo po rozwinięciu tego wiersza należy zaznaczyć okienka: pokaż przewody, pokaż armaturę, pokaż opisy, pokaż projektowane.
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oświęcimiu
ul. Ostatni Etap 6, 32-603 Oświęcim
tel. (+48) 33 843-28-14
tel. (+48) 33 843-28-77
tel. (+48) 33 843-09-05
tel. (+48) 33 843-17-15
kom. (+48) 697-771-703
e-mail: pwik@pwik.oswiecim.pl
Adres dla e-Doręczeń: AE:PL-50797-92764-EGETH-24